Friday, August 9, 2019

Problems with Products ปัญหาที่เกิดขึ้นกับสินค้า

Service department. How can I help?
แผนกบริการลูกค้า มีอะไรให้ช่วยมั๊ยคะ

have a problem with + ชื่อสินค้า 
I have a problem with my DVD player.
ผมมีปัญหากับเครื่องเล่นดีวีดี 

break down เสีย
It broke down last week.
มันเสีย อาทิตย์ที่แล้ว

faults อาการเสีย
What exactly is the fault?
อาการเสียจริง ๆ มันคืออะไร

send it back ส่งมันกลับมา 
by post ทางไปรษณีย์
repair ซ่อม
You can send it back by post for repair.
คุณสามารถส่งมันกลับมาทางไปรษณีย์เพื่อซ่อม

guarantee รับประกัน
We guarantee our products for two years.
เรารับประกันสินค้าของเรา สองปี

under guarantee อยู่ภายใต้การรับประกัน
Is it still under guarantee?
มันยังคงอยู่ในระยะเวลารับประกันอยู่ใช่ไหม

take it back เอามันกลับมา
You can take it back to the shop. Where did you buy it?
คุณสามารถเอามันมาซ่อมที่ร้าน คุณซื้อมันที่ไหนคะ

return ส่งคืน
The company repair the DVD player and return it to me.
But it breaks down again. 
บริษัทส่งเครื่องเล่นดีวีดีคืนมาให้ฉัน แต่มันก็เสียอีก

replacement ของเปลี่ยนแทน
brand new = completely new ใหม่เอี่ยมแกะกล่อง
We will send you a replacement - a brand new machine. 
เราจะส่งเครื่องใหม่ไปให้คุณแทน

satisfied รู้สึกพอใจ
full refund เงินคืนเต็มจำนวน
If you are not satisfied or have any problems with the DVD 7000,
simply return to point of purchase along with this guarantee within 90 days
and we will offer a replacement or full refund.
ถ้าคุณไม่พอใจหรือมีปัญหากับเครื่องเล่นดีวีดีรุ่น 7000
เพียงแค่นำมันมาคืน ณ จุดที่คุณซื้อพร้อมกับใบรับประกันนี้ ภายใน 90 วัน 
เราจะเสนอเปลี่ยนเครื่องใหม่หรือคืนเงินให้คุณ

No comments:

Post a Comment